Start je eigen statiegeldactie

Lege flessen brengen statiegeld op, zowel glazen als (kleine) plastic flessen, maar sinds kort ook blikjes (met het logo statiegeldblik). Start jouw eigen statiegeldactie, het is eenvoudig.

Hoe werkt het?
Vraag eerst je supermarkt in de buurt of jij een statiegeldactie mag houden voor de Nierstichting. Maak een poster en hang deze bij de flessenautomaat of de donatiebus in de supermarkt. De poster moet klanten uitnodigen om hun statiegeld te doneren aan de Nierstichting.

De supermarkt bepaalt hoe doneren in zijn werk gaat. Bij sommige supermarkten is een speciale donatieknop aanwezig op de flessenautomaat. In dat geval hoef je alleen het logo van de Nierstichting aan te leveren aan de supermarkt.
Bij andere supermarkten kun je gebruikmaken van een speciale, afgesloten donatiebus. Vraag je supermarkt voor een geschikte bus.

Poster maken
De Nierstichting kan een poster voor je maken.  Mail hiervoor een verzoek naar actie@nierstichting.nl onder vermelding van “Poster Statiegeldactie”. Vermeld in het bericht de naam en het adres van de supermarkt en de periode dat de actie loopt (de maand of de week). Wij sturen je dan de poster in pdf-formaat toe per mail waarna je deze zelf kunt afdrukken en ophangen in de winkel.

Heb je vragen? Neem dan contact op via actie@nierstichting.nl. We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.